Nasza strona wykorzystuje pliki cookies; dalsze korzystanie ze strony lub kliknięcie przycisku oznacza akceptację zasad opisanych tutaj.
OK
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Skillspace | Michał Badura z siedzibą w Krakowie (30-719, ul. Wodna 26/15), NIP 6793183701, w celu przesyłania informacji zawierających treści marketingowe i oferty handlowe na podany przez mnie adres e-mail. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Sztuka Edukacji
konferencja online

W ramach projektu odpowiadaliśmy za przygotowanie platformy dla Uczestników wydarzenia oraz realizacje transmisji na żywo.

Sztuka Edukacji
konferencja online

W ramach projektu odpowiadaliśmy za przygotowanie platformy dla Uczestników wydarzenia oraz realizacje transmisji na żywo.

Wyzwanie

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki zwróciła się do nas z zapytaniem o możliwości przeniesienia 3 dniowej konferencji dla nauczycieli Sztuka Edukacji do świata online. Organizatorom zależało na realizacji paneli dyskusyjnych, wykładów eksperckich, webinarów i warsztatów przy jednoczesnym zachowaniu możliwości interakcji i dwustronnej komunikacji z Uczestnikami.

Wydarzenie to słynie z bardzo dużej liczby interakcji z odbiorcami – widzowie często zadają pytania i inicjują ciekawe dyskusje. Wyzwaniem było stworzenie przestrzeni online, w której uczestnicy konferencji mieliby łatwy dostęp do materiałów konferencyjnych, a jednocześnie mogli swobodnie ze sobą rozmawiać.
webinar live transmisja na żywo
Harmonogram konferencji Sztuka Edukacji, edycja 2020 (zrzut ekranu z platformy dla uczestników)

Rozwiązanie

Zaproponowaliśmy stworzenie autorskiej platformy internetowej dla Uczestników, która zostanie dopasowana do potrzeb organizatorów i uczestników konferencji. Podczas rozmów z Klientem wyłoniliśmy kluczowe funkcjonalności/zakładki:

  • Formularz rejestracyjny – umożliwiający dostęp do platformy,
  • Zacznij tutaj – strona z filmem powitalnym dla uczestników,
  • Na żywo – zakładka, w której odbywały się transmisje,
  • Program – harmonogram wydarzenia wraz z opisami wystąpień,
  • Kalendarz – wizualna wersja harmonogramu wydarzenia,
  • Paneliści – lista pokojów do dyskusji z panelistami,
  • Networking – czat i pokój video dla uczestników,
  • Opinie – tablica z wirtualnymi karteczkami od uczestników,
  • Pomoc – strefa pomocy wraz z odpowiedziami na pytania,
  • Nagrania – zapisy transmisji udostępnione po konferencji.

Platforma została przygotowana od zera przez współpracujący z naszą firmą zespół programistów z software house Enlighten. Pracowaliśmy iteracyjnie będąc w stałej komunikacji z Klientem. Stworzenie systemu zajęło nam 3 tygodnie. Dodatkowo do naszych zadań należały:

  • Pełna obsługa spotkań na żywo realizowanych zdalnie,
  • Stworzenie studio do transmisji w Muzeum Fotografii,
  • Przygotowanie grafik i materiałów na potrzeby transmisji,
  • Support techniczny w dniach konferencji.
Zapis przykładowego panelu dyskusyjnego zrealizowanego na żywo w ramach konferencji Sztuka Edukacji.

Transmisje na żywo

Z uwagi na obostrzenia związane z okresem pandemii i w trosce o bezpieczeństwo osób biorących udział w spotkaniach online zdecydowaliśmy się na rozwiązanie hybrydowe:

  • Transmisje realizowane ze studio w Krakowie,
  • Transmisje realizowane całkowicie zdalnie.

Podczas konferencji odbywały się 4 rodzaje spotkań na żywo:

  • Panele dyskusyjne (5-7 osób na ekranie równocześnie),
  • Wykłady (1-2 osób na ekranie, udostępnianie ekranu),
  • Webinaria (1-3 osób na ekranie, sesja pytań i odpowiedzi),
  • Warsztaty (zamknięte spotkania online w małych grupach).

Zapewniliśmy rozwiązanie informatyczne umożliwiające przeprowadzenie wszystkich typów spotkań całkowicie zdalnie. Były one dostępne na platformie wydarzenia w zakładce "Na żywo". Uczestnicy konferencji mogli zadawać pytania na czacie. Dodatkowo odpowiadaliśmy za komunikację mailową z Uczestnikami – z poziomu platformy wysyłane były powiadomienia o wydarzeniach odbywających się w ramach konferencji.

Realizacja transmisji w trybie zdalnym wymagała wcześniejszych szkoleń i prób technicznych z prelegentami i panelistami, które wraz z organizatorami realizowaliśmy kilka dni przed datą wydarzenia. Umożliwiło to sprawną realizację transmisji i wyeliminowanie problemów technicznych (np. związanych ze słabą wersją obrazu lub dźwięku po stronie prelegentów).

Konferencja została w pełni dopasowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – podczas każdej transmisji, a także podczas zamkniętych warsztatów, obecni byli tłumacze Polskiego Języka Migowego (PJM). Przygotowaliśmy także napisy do filmów wykorzystywanych podczas konferencji.

Nagrania zrealizowanych transmisji zostały udostępnione Uczestnikom na platformie po zakończeniu konferencji w zakładce "Nagrania". Dostępne są także na kanale YouTubbe Zachęty.
Film powitalny dla Uczestników konferencji, który był wyświetlany po zalogowaniu do platformy (zakładka "Zacznij tutaj").

Rezultaty

Spełniliśmy wszystkie założenia projektu, został on także doceniony przez społeczność pracowników polskich instytucji kultury. Projekt jest na etapie rozwojowym, planowane są kolejne edycje szkoleń.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć więcej naszych projektów.